בלוג יהדות חברה וקהילה

חגי תשרי הבאים עלינו לטובה: ראש השנה המסמל את חילופי הזמנים, הסמל המרכזי שלו הוא השופר. שבת תשובה בין ראש השנה ליום הכיפורים, מחייבת אותנו לחשבון נפש פרטי וחשבון נפש כללי וחברתי. יום הכיפורים עם הפתיחה המרגשת של "לך אלי תשוקתי" ו"כל נדרי" המאפשר לנו יום שלם של תפילות והרהורי תשובה בתנאי צום. חג הסוכות המזכיר לנו את עברנו כאומה חקלאית, והסמל של החג, הסוכה, מחייב אותנו לצאת מהבית הנוח המתאפיין בחיי שגרה, למבנה ארעי, בחוץ המחייב אותנו לחשיבה על מהות חיינו הארעיים בעולם הזה. את חגי תשרי משלימים שמיני עצרת ושמחת תורה, המסמלים שוב את חילופי הזמנים באמצעות מחזוריות הקריאה בתורה.

האגודה לטיפוח חברה ותרבות יזמה פעילויות תרבותיות לקראת החגים. היינו בירושלים ב"ליל סליחות" בכותל המערבי, מקום מקדשנו, והשמענו תפילות ותחנונים בפני בורא עולם. התכנסנו לשבת עם חבורת נפלאה מכל הארץ, שבת "כי תבוא", ובנוסף לתפילות השבת זכינו לשיח מרתק ומעניין על נושאים שונים בחיי הפרט העדה וכלל ישראל. חשפנו ציבורים שלמים ברחבי הארץ, אליקים, באר שבע, שערי תקוה ועוד לשירה נפלאה ופיוטים מרגשים בעיבודים חודרים כל נפש, של הזמר והיוצר, ידידנו סגיב כהן. בבאר שבע הופיע יחד עם ציון גולן, אשר יחד השמיעו שיר חדש ומקורי לכבוד עולי תימן בעיר זו. בשומרון, בשערי תקוה הזמנו לצד סגיב גם את הזמר והפייטן אהרן רזאל, סמל לאחדות סובלנות והתחברות תרבותית ממקורות שונים.

לקראת השנה החדשה, שנת תשע"ו, אנו רואים עצמנו מחויבים להמשיך ולשקוד על שימור וטיפוח מורשת יהודי תימן למען הדורות הבאים. חגי תשרי נותנים לנו השראה להמשיך ולמלא שליחות היסטורית, בנושאים חשובים שחילופי הזמנים אשר הזכרנו לעיל מאפשרים לנו להסתכל על העבר, לבחון מה אנו עושים בהווה, ולתכנן את מעשינו לעתיד.

השנה הקרובה תהיה שנה בה לראשונה בתולדות יהודי תימן נעסוק בכתיבה, עריכה ומחקר של אנציקלופדיה מקוונת של ערכים עדת תימן. ערכים אלה יופיעו באמצעים דיגיטליים, יאוחסנו במאגר נתונים ממחשב ויעמדו לרשות הקהל הרחב בארץ ובעולם.

בגיליונות הבאים נספר על מפעלים תרבותיים חשובים אחרים אשר האגודה לטיפוח חברה ותרבות מפתחת ומעמידה לרשות הציבור.

comments powered by Disqus